10 interessante vragen & antwoorden
over software voor kinesitherapeuten

Bij je opstart als kinesitherapeut komt heel wat kijken. Eén van de aspecten is het aanschaffen van een softwarepakket, al dan niet met extra hardware.

 

Maar een kinesitherapeut is geen softwarespecialist. Bovendien heb je vast wel wat beters te doen dan functionaliteiten uit te zoeken. Daarom beantwoorden we hieronder voor jou de meest gestelde vragen van startende kinesisten.

  • 1. Is mijn toestel krachtig genoeg voor jullie software?

    Het hangt ervan af. Om CareConnect Physiotherapist  te gebruiken, moet je toestel aan strenge systeemvereisten doen (voldoende RAM, een sterke processor …). Hoe dan ook: als eerste stap maken wij altijd een inventaris van wat je al hebt en eventueel nog nodig hebt.

  • 2. Kan ik jullie software op huisbezoek gebruiken?

    Absoluut. In ons totaalpakket zit ook mobiele ondersteuning. Ten eerste bieden we je een laptop met daarop alle software én een ingebouwde kaartlezer. Die laptop is sterk genoeg voor verplaatsingen, en tegelijk licht en compact. Aanvullend plaatsen we in het praktijk of bij jouw thuis een docking station waar je je laptop kan ‘inklikken’. Het docking station is verbonden met internet, extra schermen, je printers, enz. 

  • 3. Kan ik jullie software op smartphone en tablet gebruiken?

    Yes. Je kan daarvoor gebruikmaken van onze applicatie: CareConnect Physiotherapist Go. Die is specifiek ontwikkeld voor gebruik bij huisbezoek.

  • 4. Bieden jullie een starterskorting?

    Ja, die is er voor wie enkel software of soft- én hardware aanschaft. Zonder aankoop van hardware geniet je 6 maanden gratis van CareConnect Physiotherapist , mét hardware is het 12 maanden gratis.

  • 5. Kan ik jullie software uitproberen?

    Dat kan je niet zelf vanuit je kabinet of thuis, maar we komen graag langs voor een demo.

  • 6. Moet ik mijn soft- en hardware zelf installeren?

    Neen. Wij leveren laptops waarop onze software volledig geïnstalleerd is. Vraag je daar nog grote onderdelen hardware bij, dan komen we die ter plaatse bij jou installeren. Met vragen kan je steeds terecht bij onze support service.

  • 7. Mijn vennootschap is nog ‘in oprichting’: kan ik al starten?

    Jazeker, ook dan kunnen wij je al van de nodige soft- en hardware voorzien.

  • 8. Is een online agenda aanbevolen?

    Toch wel. Steeds meer patiënten, vooral in de jongere leeftijdscategorie, wensen vandaag kiné-afspraken zelf online te boeken en te beheren. Handig: bij ons is dat geen extra zorg. CareConnect Physiotherapist  heeft een geïntegreerde online agenda, Progenda genaamd. 

  • 9. Draait jullie software op Apple?

    Ja, hoewel we wel Windows aanraden. De reden? Apple heeft zeer fijne, lichte laptops. Die zijn minder geschikt voor veel verplaatsingen en hebben ook geen ingebouwde kaartlezer.

  • 10. Geniet ik garantie?

    Op defecte onderdelen geniet je garantie. Onvoorspelbare schade, zoals een crash van je laptop, wordt gedekt met een onderhoudscontract. Wij herstellen dan je laptop en geven je een vervangtoestel mee. Je software draait in de cloud en is dus nooit aan vervanging toe.

Maak kennis met
CareConnect Physiotherapist

De alles-in-één software voor kinesitherapeuten

Meer weten over CareConnect Physiotherapist

Welke hardware past bij jou?

Doe de test!

Nog vragen?

Stel ze aan Emiel!

Neem contact met ons op

Geef me gerust een seintje!


Gent Zuiderpoort, Atrium 

Gaston Crommenlaan 4 bus 26 

9050 Gent

emiel.remmerie@corilus.be

Share by: